Followers

Tuesday, June 25, 2013

Accident on 4th Mac 2013 Part 3

Bersambung from previous post. So pakar yang merawat kita orang ialah Dr. Khaizatul Ezam Bin Abu Bakar pakar Orthopeadics. Tengok x-ray semua ok kecuali peha kanan patah dua dan isteri pula ibu jari kaki kanan retak yang lain cuma calar and bengkak.

After that kena transfer from emergency room ke ward alhamdulillah kita orang dapat share satu bilik sepatutnya tak dapat since saya insist juga akhirnya dapat. Lagi pun laki bini apa salahnya.

Dalam pukul 2 petang saya di bawa operation theater untuk masuk plate and 8 screws omg iron leg sudah. Agak takut juga since akan dibius since banyak rumors orang cakap sakit cucuk bius tulang belakang. Nurse lelaki di operation hall dia cakap don't worry since adik dia pernah dibius oleh seorang pakar yang akan bius saya iaitu Dr. Wan Afaf Zainal Abidin. Dia cakap adik dia tak sakit sangat pun sikit sahaja.

So lepas sign document before masuk operation theater mula berdebar. Dr. Wan Afaf bagi 2 option sama ada bius tulang belakang or pakai gas dekat hidung tapi effect bius tulang belakang lagi lama. Saya pilih bius tulang belakang alhamdulillah kurang rasa sakit, memang terbaik Dr. Wan Afaf memang betul-betul pakar bius or Anesthesiology.

Dalam pukul 4 lebih selesai pembedahan. Balik ke bilik dan melawan kesakitan sepanjang malam. Nurse offer cucuk punggung tapi saya tolak. Segan maybe.


Dr. Khaizatul Ezam Bin Abu Bakar
Dr. Wan Afaf Zainal Abidin
Ok bersambung next post..

No comments:

Post a Comment