Followers

Tuesday, December 28, 2010

artificial sperm (sperma buatan)


                                                            




dalam Research

  • 7 tikus dihasilkan menggunakan kaedah ini, 1 meninggal, 6 selamat tetapi dengan beberapa komplikasi kesihatan dan mereka meninggal setelah beberapa bulan.
  • sperma buatan oleh Prof Karim Neriya dari University of Newcastle. Pada tarikh 5 Julai 2009, mereka mendakwa bahawa mereka telah berjaya menghasilkan sperma buatan manusia pertama.
  • Penelitian lebih lanjut dilakukan

Pandangan org ramai

  • gen Buruk menyebabkan perilaku abnormal
  • Berkembang dari ibubapa homoseksual dan perkahwinan
  • Penciptaan dunia orang buatan
  • Mengganggu alam

sperma buatan dihasilkan akan disalahgunakan oleh masyarakat. Buatan sperma akan digunakan oleh pasangan homoseksual, gay dan lesbian untuk mendapatkan anak-anak. Keinginan mereka untuk memiliki anak. Berdasarkan teori aneh. Kajian menunjukkan antara 8 hingga 10 juta kanak-kanak yang sedang dibesarkan dalam keluarga gay dan lesbian (Anak kesejahteraan). Berkembang dari pasangan homoseksual di dunia. Ia juga bertentangan agama.

Wanita juga akan bergantungan pada benda ni. Pd zaman ni kebayankan perempuan terlibat dalam bidang profesional. Mereka lebih  Fokus pada pekerjaan mereka, tidak mempunyai cukup masa untuk berfikir tentang hubungan, seks dan perkahwinan, namun mareka masih ingin punya anak. Ia  akan effect terhadap anak yang dilahirkan.

Yang disalahgunakan sperma buatan bukan kerana objek itu sendiri tetapi kerana perilaku manusia. Tujuan utama dari pengeluaran sperma buatan adalah untuk membantu masalah ketidaksuburan. Manusia selalu menggunakan sesuatu cara yang tidak seharusnya.

Manusia menghasilkan dari sperma dan ovum asli sejak Hawa dan Adam diciptakan. Kesan terhadap anak yang lahir. Ia akan menyebabkan embrio begitu banyak akan mati dalam rangka untuk menghasilkan sperma buatan



Munggkin ada yang berpandangan ia salah, mereka berpandangan kt sedang bermain dengan ciptaan tuhan. ia tidak bermain dengan ciptaan tuhan kerana sama sebagai IVF dan transplantasi organ. Itu tidak beretika, tapi sebenarnya itu adalah paranoia awam. 'Buatan' Kata itu sendiri telah membawa konotasi buruk kepada masyarakat bahkan tanpa mengetahui apa sebenarnya sperma buatan.

Penemuan sperma buatan akan bermanfaat bagi manusia dalam jangka panjang. Infertilitas terjadi pada 1% daripada penduduk laki-laki. Ini boleh membantu masalah ketidaksuburan. Ini boleh membantu kanser. Ini boleh membantu banyak penyakit genetik.


                                                                   ni yg asli

                                                
                                                           tiruan


Cacat yang akan menyebabkan oleh sperma buatan. Ekor sperma buatan lebih pendek dari yang biasa. Biasanya sperma dihasilkan dalam 15 tahun di testis tetapi sperma buatan hanya dihasilkan dalam 6 bulan.

haha Bnde ni mst ade yg penah dgrkan..sbb mse induksi ak dok terang bnde ni la..huhu sje je ni ok, tok pengetahuaan tak de niat lain ye J…peace…



Credit 2 my brother ude sbb dia yg cite bnde ni kat ak..klu tak sepatah haram pun ak tak tau...hehe

No comments:

Post a Comment